KIBO Sikring


Virksomheden

KIBO Sikring projekterer, installerer og servicerer små og store løsninger inden for mekanisk sikring og elektronisk overvågning. Virksomheden tilbyder enkle stand alone-løsninger som fx opsætning af hegn og skydeporte men varetager også store komplekse sikringsløsninger, hvor mekanisk sikring og elektronisk overvågning er integreret i én samlet løsning. KIBO Sikring er således en 360 graders sikringspartner med et stort udvalg af serviceaftaler, og har fire regionsopdelte afdelinger, som dækker hele landet.

Du kan læse mere om KIBO Sikring her 

Baggrunden

KIBO Sikring ønskede at igangsætte en proces og et målrettet træningsforløb indenfor salg og service for udvalgte medarbejdere. I tæt samarbejde med Connection Management skræddersyede vi et uddannelsesforløb, hvor vi samlede repræsentanter fra vores forskellige forretningsområder med det mål for øje, at få skabt et endnu stærkere fælles udgangspunkt, få vidensdelt internt, samt få endnu flere kommercielle værktøjer i værktøjskassen, så vi kunne sikre endnu større værdi for både KIBO Sikring og vores kunder.

Et klart fokus hos os er, at vi vil være kundernes foretrukne 360 graders sikringspartner. Med dette mener jeg, at kunderne hos KIBO Sikring kan nøjes med én leverandør og alligevel få dækket alle sikringsbehov inden for mekanisk sikring og elektronisk overvågning. Dette fokus kræver et stærkt internt samarbejde afdelingerne imellem og vi vurderede, at Connection Management var en stærk samarbejdspartner i denne proces.

Løsningen

Connection Management gennemførte både foranalyser og interviews, hvor alle muligheder og udfordringer blev analyseret. Vi følte, at Connection Management forstod vores marked og satte sig godt ind i vores virksomhed. Vi er en niche branche i forhold til vores produkter og løsninger, og en vigtig del af det at være sælger i KIBO er, både at være produktspecifik samtidig med, at det kræver et overblik over hele vores produktportefølje som 360 graders sikringspartner.

Udbytte

Vi satte et konkret mål, som var ”16 % mere i 2016”. Hvis vi kigger på ordreindgangen, så tror jeg ikke, at vi helt nåede 16 %. Men vi havde en øget omsætning og i al fairness skal det siges, at salgsprocessen er længerevarende, da vi er i en branche, hvor vores liggetid fra tilbud til ordre kan være op til tre år. Jeg kan i hvert fald sige, at alle deltagere er blevet skarpere i at levere værdi til vores kunder og helt specifikt er vores konsulenter blevet skarpere til at lukke ordren. Der er ingen tvivl om, at vi har sat kursen i den rigtige retning og vi fortsætter samarbejdet med Connection Management.

Hvad siger vores kunder om os?

Kontakt Connection Management

Skal vi tage en snak?

Bliv den leder du drømmer om at blive! Vi vil hellere end gerne hjælpe dig med de eventuelle spørgsmål du skulle have. Så tøv ikke med at kontakte os. Udfyld vores formular og så vil vi ringe dig op og svare på de eventuelle spørgsmål du måtte have eller giv os et kald.