Fag: Salg og Salgspsykologi

En salgsuddannelse der skaber resultater på bundlinjen

Faget Salg og Salgspsykologi gør dig i stand til at skabe resultater med og igennem andre. Du vil udvikle din kompetencer indenfor salg, blive bedre til at identificere kundetyper og håndtere kundens ønsker.

Designet af sælgere til sælgere

På Salg og Salgspsykologi vil du udvikle dine salgskompetencer med målet om at opnå dit fulde potentiale indenfor salg.

Dette gøres ved hjælp af konkrete, operationelle værktøjer og øvelser, der taler ind i dit eget arbejdsliv. Designet af sælgere til sælgere, som er tæt på den virkelige virkelighed. Derudover så er alt pensum primært på dansk.

Online eller fysisk fremmøde?

Du kan vælge mellem online eller fysisk fremmøde.

Akkrediteret og ECTS-points

Vores forløb er akkrediterede, giver merit, ECTS-point og eksamensbevis

Efter endt forløb er der mange fordele du kan tage med dig videre

  • Du kan tage sælgerrollen til dig og udvikle din egen handlekraftige salgsstil
  • Du kan anvende både klassiske og nyeste salgsmetoder
  • Kan nedbryde overordnede salgsmål til handlinger og eksekvere på dem
  • Klar indsigt i egne kommercielle udfordringer i hverdagen
  • Mestrer egen værktøjskasse til udvikling af dit salg
  • Udviklede salgskompetencer og salgsambitioner

Hvad siger vores kunder om os?

Holdoversigt: Salg og Salgspsykologi

Der er stadig få pladser på følgende hold

Mere generelt om Salg og Salgspsykologi

Som sælger er tid en dyrebar ressource, og det kan være svært at finde plads i kalenderen til at udvikle sig selv. Især når man har ansvar for at sælge, booke møder, opfølgninger osv. Uddannelsen nedbryder tidsbarrieren, og giver dig mulighed for at lære, træne og udvikle dig selv som sælger lige præcis, når det passer ind i din arbejdsdag. Om det så er på vej mellem møder i bilen, hvor du kan høre en podcast eller tidspunkter, hvor der er mere ro på din indbakke.

Salg og Salgspsykologi tager udgangspunkt i udfordringer fra hverdagen. Du kommer igennem en række øvelser, hvor du med det samme får brugt læringen og ser, hvad den kan i praksis. Uddannelsen bygger også på casearbejde, hvor du applikerer teorien på din egen salgstilgang og virksomhedens. Du vil efter uddannelsen være mere afklaret med din egensalgsstil, og med det i rygsækken får du en bunke værktøjer til at gribe hverdagen som sælger an på.

Udbudt i samarbejde med Erhvervsakademi Aarhus (EAAA)

Modulet Salg og Salgspsykologi er et akademifag på 10 ECTS point og hentet fra akademiuddannelsen Salg og Markedsføring. Modulet udbydes i samarbejde med og på vegne af Erhvervsakademi Aarhus (EAAA) under Lov om Åben Uddannelse. Modulet afsluttes med en eksamen.

   

Adgangskrav
Adgangskravet er en relevant erhvervsuddannelse, en gymnasial uddannelse eller uddannelse på tilsvarende niveau, samt mindst 2 års relevant erhvervserfaring.

Tilmeld dig og få en akkrediteret eksamen.

Din virksomhed vil få en sælger…

  • der får solidt salgsmæssigt fundament til at sætte mål og skabe resultater
  • der kan bedrive salg gennem konkrete og direkte anvendelige salgsværktøjer
  • med et solidt salgsmæssigt fundament til at sætte mål og skabe resultater
  • der er bevidst om sin egen salgsrolle, salgsstil og salgsadfærd
  • der styrker salgsdialogen med kunderne
  • der kan udvikle egne salgskompetencer
  • der aktivt bidrager til top- og bundlinje

International merit

10 ECTS point

Akkrediteret eksamen

Konkrete værktøjer

Stærkt netværk

Der er skrevet side op og side ned om, hvordan godt kommercielt adfærd eksekveres. Der holdes mange møder rundt om strategibordene om emnet, og der er et utal af teoretiske stier at begive sig ned ad og lade sig inspirere af. Men når alt kommer til alt, bør kommercielt adfærd tage udgangspunkt i kunderne.

– Peter Maxsø, COO & Partner

På Salg og Salgspsykologi vil du blive klogere på…

Virksomhedens nøgleressourcer

  • Hvordan betragter vi salg
  • Kundeplatform
  • Den psykologiske bankkonto
U

Egen salgsrolle

  • Salgsgitteret
  • Resultatmodellen
  • Det gode salg

Samtales faser

  • Kontaktfasen
  • De 4 kommunikationskrav

Afdækning af behov

  • Idé-salg
  • BALA
  • Behovsanalyse

Argumentation, invendinger og afslutning

  • EFU-modellen
  • Det ideelle forløb i salg
  • Afslutningsteknikker

Spørgeformer

  • Spørgsmålstyper
  • Aktiv lytning
  • Feedback

Kommunikation

  • Transmissionsparadigmet
  • Interaktionsparadigmet
  • Relationsparadigmet

Adfærdstyper & profiler

  • Adfærdsmodellen
  • Domino-modellen
  • Persontypologi

Præferencer i kommunikation

  • Transaktionsanalyse
  • Kropssprog
  • Præsentationsteknik

Hvad koster en salgsuddannelse?

Lederuddannelsen er ikke en udgift, men en investering i dig og virksomheden.

Alle vores uddannelser inkluderer følgende:

  • Onboarding
  • Dansk uddannelsesmateriale og litteratur
  • 4 dage fra 09.00 - 16.30 undervist af landets bedste undervisere
  • Læringsplatform inklusiv app
  • Netværksdag med eksamens vejledning
  • Eksamen med eksaminator og censor

Ønsker du vi ringer dig op?

Du er kun et enkelt klik fra en af dine bedste beslutninger.
Udfyld nedenstående formular, så vil en af vores Admission Managers ringe dig op og svare på de eventuelle spørgsmål du måtte have.

Et stærkt netværk

På salgsuddannelsen danner vi samtidig rammerne for at få skabt et stærkt netværk sælgerne imellem. Her sætter vi fokus på netop de udfordringer, som du står overfor. Vi tager udgangspunkt i virkeligheden, som den ser ud for dig i dag og i morgen.

Vores undervisere arbejder målrettet med at skabe aktiv deltagelse og opbygge fortrolige relationer deltagerne imellem. Det betyder, at du ikke bare bliver lyttet til, men du bliver også udfordret, og får mulighed for at lære med og gennem andre.

I undervisningen arbejder vi med indlæg fra deltagerne, diskussion og problemknusning, drøftelse af dilemmaer og personlig refleksion.

Dit netværksmæssige engagement skaber professionelle relationer til andre ligesindede samtidig med, at du får mulighed for at udvikle dine salgskompetencer. Alt sammen i et fortroligt rum. Vi holder et forretningsdrevet fokus med udgangspunkt i deltager-cases og aktuelle temaer. Netværksaktiviteten på uddannelsen er altid høj, deltagerne er engagerede og udbyttet stort.

Netværket giver dig:

  • Tid til at tænke over, hvordan du agerer som sælger
  • Inspiration til at skabe salgsmæssige forandringer - professionelt og personligt
  • Et styrket kontaktnet blandt andre sælgere
  • En studiegruppe du følger gennem hele uddannelsen