Baggrund
Nordisk Film Biografer har sammen med konsulenthuset Connection Management A/S gennemført et projekt for samtlige 32 ledere i biograferne. Der har i projektet været fokus på at gode resultater skabes med og igennem de medarbejdere, som dagligt har titusindvis af gæsteinteraktioner.
Du kan læse mere om virksomheden her
Løsningen
Udover meget konkrete salgsværktøjer har deltagerne også tilegnet sig en del viden om ledelse og rekruttering og der er blev arbejdet med at identificere hvilke profiler, der gik igen hos vores stjernemedarbejdere. Projektet har været gennemført som et skræddersyet forløb med en omfattende foranalyse og efterfølgende uddannelse, sparring og rådgivning af de mange biografchefer. Ydermere er selve uddannelsesdelen afsluttet med en skriftlig opgave fra deltagerne og en statsanerkendt eksamen, hvor deltagerne har erhvervet 10 ECTS point.
”Det har været fantastisk at opleve den stejle indlæringskurve og det store engagement fra deltagerne undervejs, selv om det var hårdt for vores ledere, at der skulle skrives en opgave og de skulle til eksamen, mens det stod på. Men det var et bevidst valg for at få pulsen op og højne kvaliteten i uddannelsen og var bestemt det hele værd” – udtaler Niels Andersen fra Nordisk Film Biografer.
Udbytte
”Vi fokuserede på, at alle medarbejdere ikke kun skulle have en serviceminded men også en sælgende adfærd med konkrete værktøjer til dialogen med gæsten uden der gives køb på den gode oplevelse, det at gå i biografen. Efter uddannelsen satte vi en stor salgskonkurrence i gang for at træne vores medarbejdere og give dem gode oplevelser omkring salg. Vi valgte produkter, der var ”nemme at vælge – nemme at sælge” og det virkede. Salget af vores diskprodukt blev forøget med 61.000 enheder på 19 dage – super at se, at det virker!” – udtaler Niels Andersen afsluttende med et stort smil på læben.