Virksomheden
SSG er markedsledende indenfor skade-, industri- og ejendomsservice i Norden. SSG blev grundlagt i 1993, og er i dag en af markedets dygtigste til at vedligeholde bygningsaktiver, forebygge og minimere skader samt redde værdier. Med afdelinger strategisk placeret, samt en række mobile beredskaber i landet, dækker SSG Danmark, Norge og Sverige og beskæftiger over 750 ansatte. Derudover løser SSG opgaver i store dele af Europa. SSG’s vision er at være Nordens mest attraktive 24/7 serviceentreprenør. Stordrift og synergi gør det muligt at tilbyde et samarbejde med høj kvalitet, en unik kundeservice og en effektivitet i særklasse.
Baggrunden
SSG ønsker at være den optimale samarbejdspartner overfor kunderne og arbejde endnu mere målrettet mod visionen omkring at være Nordens mest attraktive 24/7 serviceentreprenør. Derfor var det naturligt, sideløbende med interne aktiviteter, at igangsætte et målrettet træningsforløb for et bredt udsnit af forskellige medarbejdergrupper med det mål, at blive endnu bedre til kommunikation og service.
Løsningen
Connection Management gennemførte både foranalyser og interviews, hvor alle muligheder og udfordringer blev analyseret. Vi så, at behovet til at starte med lå hos cheferne, på projektlederniveau og hos de specialiserede fugtteknikere, så de første forløb der blev planlagt var i salg og service til denne målgruppe. Senere bestemte vi os for, at behovet også lå hos øvrige medarbejdere. Til begge forløb fik SSG arbejdet indgående med deres værdier og servicemål, og helt konkret omkring at agere endnu mere professionelt ude hos kunderne. I alt gennemførte Connection Management i 2016 og 2017 en skræddersyet service-uddannelse for i alt 6 hold, som er tre dages intensiv undervisning, med individuel opgave og mundtlig eksamen. Dertil kommer 12 hold målrettet SSG´s operationelle medarbejdere.
Udbytte
For begge forløb har tilfredsheden og udbyttet været meget positiv. Jo flere hold, der har været igennem, jo bedre har det været. Lige pludselig spredtes ”rygtet” som ringe i vandet, og det rygtedes hvor godt forløbet var, og hvor meget deltagerne blev bevidst omkring vores kunderejse. Hele forløbet og indgangsvinkelen var super – Connection Management gjorde virkelig meget ud af at undersøge, hvem SSG var som virksomhed, og hvilke udfordringer, vi havde. Jeg kan ikke sætte en finger på noget, og det er også derfor vi fortsætter samarbejdet. Helt konkret lå kundetilfredsheden som en samlet score på 7.2, hvor målet var 8.0. I april måned 2017 lå scoren på 7.9, så det er helt sikkert en meget positiv fremgang, hvor uddannelsesforløbet med Connection Management har haft en medvirkende betydning.